Fejlmeldingsoplysinger

Taani

Fejlmeldingsoplysinger

Indlægaf Taani » tors 11. nov 2010 16:58

Dette bør være indeholdt i din fejlrapport.

Læs punkterne på denne liste igennem, og tilføj dem til din fejlrapport, så vi kan behandle din rapport hurtigt og uden yderligere spørgsmål

Bemærk: Du kan kopiere DENNE LISTE TIL BRUG I DIN FEJLRAPPORT og tilføje de nødvendige oplysninger

a) server, bruger-id
b) Internet web-browsere og version
c) Tidspunkt for fejl
d) Fejl beskrivelse
e) edb-type og hukommelse
f) Er det en tilbagevendende fejl? Ibekræftende fald hvordan?

Du bedes desuden tilføje en passende overskrift. "HJÆLP", siger ikke meget. Prøv at gøre din beskrivelse så præcis som mulig, f. eks. ved en passende overskrift såsom "produkter forsvundet fra hylden". Jeg beder dig være opmærksom på, før du skriver noget, om de samme fejl allerede er blevet indberettet. I dette tilfælde bedes vi dig at anvende den eksisterende tråd til dit budskab!

a.) spilleverden (server), bruger-id

Nu et par bemærkninger om disse spørgsmål:

International bruger-ID - venligst være opmærksom på den korrekte spilleverden.
Din bruger-id står i spillet i din profil.

Billede

Billede

b.) Internet web-browsere og version

Din Internet web-browser er det program, du anvender til at se på dette sted med.

Hvis du er usikker på, hvilken web-browser du benytter, så bare se på de (for det meste) Blå afsnit i menubjælken mens du bruger programmet; her står navnet. For at finde ud af, hvilken udgave, der anvendes, kontroller din web-browsers hjælp menu.

Billede

I Internet Explorer finder man det seneste versionsnummer i HJÆLP -> Om Internet Explorer"

Billede

Billede

I Firefox finder man det seneste versionsnummer i HJÆLP -> Om Mozilla Firefox"

Billede

Billede

I Opera finder man det seneste versionsnummer i menuen "Hjælp -> Om Opera"

Billede

c) edb-type og hukommelse
hvis dit problem er med udførelsen af spillet, eksempler er: cpu brug for højt; tiden løber forkert; animationer er langsomme, så bedes du anføre din computers type selv hvis det er muligt.

Du kan prøve at finde disse oplysninger i KONTROLPANELET. Her et eksemplarisk vejledning om, hvorledes disse data om Windows XP at finde: Åbn din start menu, klik på computer med højre museknap og vælg egenskaber.
I den indledende dialogboks, klik på fanebladet generelt for at se computerens oplysninger
(på billedet rød kringle).

e) edb-type og hukommelse
Det er meget vigtigt at en fejlrapport er en detaljeret beskrivelse! En beskrivelse som f.eks. "mine gulerødder er væk" er værdiløs, fordi de vigtigste oplysninger mangler. "
Jeg har plantet xy planter, bagefter er jeg kørt i byen og efter jeg er kommet tilbage er mine 211 gulerødder forsvundet fra min lagerbestand ", som jeg aldrig har solgt eller plantet". Den slags beskrivelse vil være langt bedre og kan også blive betydeligt hurtigere redigeret.

Et andet eksempel: "gulerødder på markedet solgt, men ikke fået penge" er ikke særlig nyttige. I stedet er det bedre: "Jeg satte i går – klokken 5PM 500 - gulerødder til salg på markedsplads for 2,11 nm.

Da jeg kontrollerede i morges, havde jeg solgt de 211 gulerødder, men jeg har ingen penge, og ingen salgsmeddelelse".

I formiddags var de 211 gulerødder solgt, men jeg har ikke fået nogen penge for dem og heller ikke nogen meddelelse om at de er blevet solgt.

f) Er det en tilbagevendende fejl?
Hvis ja, skriv på hvilken måde den vender tilbage.
Hvis fejlen er opstået flere gange, vær så god at skrive en detaljeret beskrivelse af, hvordan den vender tilbage. Dette vil være en kæmpe stor hjælp! – Mange tak!

Tusind tak! - Upjers Team!

Tilbage til "Fejlmeldinger Server 1"